Kategóriák
Partnereink
Termékajánló
Tanúsítvány

Hírek
2018.01.22 16:05
2017.07.24
2017.02.06 22:00
2013.08.13 13:45
2012.12.11 20:13
Továbbiak »
TARGONCA
Targonca széles választékát kínálja vevőbarát webáruház.
Az egyetlen webáruház árakkal.
Fő profilunk többféle, NISSAN, BAOLI, KOMATSU és LOC targoncák képviselete, értékesítés, eladás.
A anyagmozgatás termékeink megrendelhetők, vagy nagy részük vásárlás előtt megtekinthetőek telephelyünkön, Budapesten.
Targonca webáruhár ár megadásával és sok akció!
A targoncák története:
A targonca egy emelőgép, lehet magas és alacsony emelésű, villásemelő, oldalmozgatós, stb.
Mind ipari gépek, melyeket anyagszállításra és mozgatásra használnak, rendszerint acélvilláknak a teher alá történő becsúsztatásával.
A targoncákat leginkább raklapokon tárolt terhek mozgatásához használják.
A targoncát az 1920-as években fejlesztette ki több cég, köztük a sebességváltót gyártó Clark cég (ma Clark Material Handling Company néven ismert),
valamint az emelőkkel foglalkozó Yale & Towne Manufacturing (ma Yale Materials Handling Corporation néven ismert).
Azóta a gyártási és raktározási műveletek elmaradhatatlan eszközévé vált.
Típusai:
Kézi raklapmozgató („hidraulikus kézi emelő”, vagy „béka"), egy egyszerű szerkezet, melynél kézi pumpálású hidraulika emel vagy enged le egy raklapot csak azért, hogy a padló fölött helyet biztosítson a kézi húzásra: a nagy terhekkel nem lehet így megbirkózni, illetve a kezelőre nézve balesetveszélyes.
Raklapszállító alacsony emelésű
Gyalogvezérlésű vagy gyalogkíséretú targonca
Man-up vagy Man-down komissiózó
Vontató
Platós
Elektromos ellensúlyos targonca
belsőégésű, gázos ( gázüzemű ) és dízel ellensúlyos targonca
Teleszkópos anyagmozgató targoncák
Négyutas
Jellemzők
Egy tipikus targoncát a következőképpen lehet leírni:
A targonca egy meghajtott gép, kerekekkl, melyet egy motor hajt.
Gázolaj, benzin- vagy dízelüzemelésű belsőégésű motor, vagy egy akár egyenáramú, akár váltóáramú motor, melyet akkumulátor
vagy üzemanyagcellák működtetnek.
Az oszlop, amely a gép függőleges része és a teher emelésének, leengedésének illetve megdöntésének a műveletét végzi;
Az oszlopot hidraulikusan működtetik, amely egy vagy több hengerből valamint egymásba kapcsolódó sínből áll.
A villakocsi lapos fémkeretből áll, amiket egy lánc mozgat az oszlopon, vagy közvetlenül a hidraulikus hengerhez vannak kapcsolva.
Egy vagy több villapár, amelyek az L alakú alkatrészek, amik a terhet hordják. A villa hátsó, függőleges része csatlakozik a villakocsihoz,
leggyakrabban egy kampó révén (FEM I-IV besorolási osztályú villák), míg más villák tengelyes szerkezetűek.
A villa vízszintes részét (könnytés képpent elkeskenyedik a végén) a teher alá illesztik,
mely rendszerint egy raklapon vagy egy csúszótalpon van. Emellett számos egyéb eszköz is elérhető, mint például papírtekercs fogó,
szőnyeg fogó, kartonfogó, konténermozgató adapter,bálafogó, oldalmozgató és egyebek.
A tehervédő rácsot akkor szerelik fel, amikor a teher túlnyúlik a villakocsi tetején. Ez egy rácsszerű keret,
amelyet a villakocsihoz csavaroznak, vagy odahegesztenek, hogy megakadályozzák a teher hátraesését.
Az ellensúlyos targoncákon van egy védőtető a vezető feje felett, ami egy oszlopokkal fenntartott fém tető; melynek célja,
hogy megóvja a vezetőt bármilyen lehulló tárgytól.
A vezetőfülke, amelyben található egy ülés a kezelőnek, az irányító pedálok, a kormánykerék, karok és kapcsolók a gép irányításához,
valamint a műszerfal, melyen a kezelő számára szolgáló kijelzők találhatóak.
A fülke lehet nyitott vagy zárt, de behatárolja a fej fölötti védőtető.
Az ellensúlyos gépekben a nevükhöz méltóan található ellensúly, ami tulajdonképpen egy súlyos vastömeg, melyet a gép hátuljához
illesztenek, ez a villán lévő tehert hivatott kompenzálni. Az elektromos targoncákban maga a hatalmas ólom akkumulátor is az ellensúly
részeként szolgálhat.
Irányítás és kapacitás
Targoncák igen sokféle változatban és teherbírással kaphatóak. Egy tipikus raktáráruházi környezetben leginkább 1-3 tonnás
teherbírású targoncákat használnak, habár gyártottak és használnak több, mint 50 tonna teherbírású targoncákat is.
Azon felül, hogy irányítja a villák emelését vagy leengedését, a kezelő meg is tudja dönteni az oszlopot, így kompenzálva, hogy a teher
nehogy előre csússzon a villán fékezéskor. Az oszlopdöntés korlátozott mértékben arra is lehetőséget nyújt, hogy egyenetlen felületen
dolgozzunk. Némely gép lehetővé teszi, hogy a kezelő a villákat és a támaszt oldalirányba mozgassa (oldalmozgatás), így lehetővé téve
a teher könnyebb elhelyezését.
Néhány gép még hidraulikus villapozicionálást is kínál, amivel a villák együtt és külön is mozgathatóak és így a kezelőnek nem kell kiszállnia
a fülkéből, hogy kézzel állítsa be az eltérő méretű teherhez, vgy raklaphoz.
A henger és hordófogó adaptereknek - amelyeket hordók és papírhengerek mozgatásához használnak – van egy irányító egységük a fogók
kezelésére, amelyek a terhet megragadják, rendszerint ezek az adapterek is forgathatóak, így egy függőlegesen tárolt papírhenger
betehető egy nyomdagép vízszintes adagolójába.
Néhány helyen (így például szőnyeg áruházakban) villák helyett hosszú tüskéket használnak a nagy hengerek megemeléséhez.
Hasonló eszközöket – csak sokkal nagyobbakat – használnak a 40 tonnás fémtekercsek felemeléséhez.
Egy másik esetben, néhány gyártóüzemben, olyan targoncákat használnak, melyek villák helyett szorító-fogó adapterrel vannak ellátva,
amit a kezelő kinyithat és összezárhat a teher körül. Olyan termékeket mozgathatnak ezekkel a targoncákkal, mint pl. papír- és kartondobozok
A mozdítandó terméket összeszorítják, felemelik és a rendeltetési helyére viszik.
Korábbnan több mint 300 targonca márka létezett. Sok eltűnt a felvásárlások következtében, mások csődbe mentek, megint mások bezártak.