A sütikkel és az adatok kezelésével kapcsolatban kérjük, olvassa el az Adatkezelési tájékoztatónkat!

Pályázatot adna be vagy ajánlatot kér? Írjon e-mailt itt!

Targonca

Homlokvillás targonca széles választéka: Baoli targoncák készletről és egyedileg rendelésre az 123targonca.hu kínálatában!


Elektromos, gázüzemű és dízel targoncakínálat: megbízható Baoli, egyedi kis méretű elektromos Mariotti, vagy a raktártechnikában kiemelkedő olasz Pramac targoncák raktárról vagy rendelésre. Raktáron általában az általános munkaterhekre tervezett targoncák találhatóak, úgy mint dízel, gázos homlokvillás, vagy gyalogkíséretű elekromos targoncák, míg speciális változatok, míg felálló platformos gyalogkíséretű targoncák, li-ion homlokvillás targoncák, vagy toló oszlopos targoncák rendelés után kerülnek hozzánk.

Igény esetén budapesti telephelyünkön személyesen is megtekinthetőek a készletes targoncák!

Készletes targoncák egyedi igényre alakítására is van lehetőség, igény esetén félkabin vagy zárt acél kabin, kiegészítő világítások, biztonsági kék fény, hosszabb villa vagy villahosszabító felszerelését vállaljuk. Továbbiakban akár bármilyen targonca adapter felszerelését is vállaljuk targoncájára, legyen az bálafogó, villakitoló, forgató, stb. adapter, cégünk a  CAM adaptertek mellet más márkák beszerzését is és felszerelését is vállalja.

A targoncák története


A targonca egy emelőgép, lehet magas és alacsony emelésű, villásemelő, oldalmozgatós, stb.
Mind ipari gépek, melyeket anyagszállításra és mozgatásra használnak, rendszerint acélvilláknak a teher alá történő becsúsztatásával.
A targoncákat leginkább raklapokon tárolt terhek mozgatásához használják.
A targoncát az 1920-as években fejlesztette ki több cég, köztük a sebességváltót gyártó Clark cég (ma Clark Material Handling Company néven ismert), valamint az emelőkkel foglalkozó Yale & Towne Manufacturing (ma Yale Materials Handling Corporation néven ismert).
Azóta a gyártási és raktározási műveletek elmaradhatatlan eszközévé vált.

Típusai
Kézi raklapmozgató („hidraulikus kézi emelő”, vagy „béka"), egy egyszerű szerkezet, melynél kézi pumpálású hidraulika emel vagy enged le egy raklapot csak azért, hogy a padló fölött helyet biztosítson a kézi húzásra: a nagy terhekkel nem lehet így megbirkózni, illetve a kezelőre nézve balesetveszélyes.

  • Raklapszállító alacsony emelésű
  • Gyalogvezérlésű vagy gyalogkíséretú targonca
  • Man-up vagy Man-down komissiózó
  • Vontató
  • Platós
  • Elektromos ellensúlyos targonca
  • Belsőégésű, gázos ( gázüzemű ) és dízel ellensúlyos targonca
  • Teleszkópos anyagmozgató targoncák
  • Négyutas targoncák

    Jellemzők
    Egy tipikus targoncát a következőképpen lehet leírni:

    A targonca egy meghajtott gép, kerekekkel, melyet egy motor hajt.
    Gázolaj, benzin- vagy dízelüzemelésű belsőégésű motor, vagy egy akár egyenáramú, akár váltóáramú motor, melyet akkumulátor vagy üzemanyagcellák működtetnek.
    Az oszlop, amely a gép függőleges része és a teher emelésének, leengedésének illetve megdöntésének a műveletét végzi;
    Az oszlopot hidraulikusan működtetik, amely egy vagy több hengerből valamint egymásba kapcsolódó sínből áll.

    A villakocsi lapos fémkeretből áll, amiket egy lánc mozgat az oszlopon, vagy közvetlenül a hidraulikus hengerhez vannak kapcsolva.
    Egy vagy több villapár, amelyek az L alakú alkatrészek a terhet hordják. A villa hátsó, függőleges része csatlakozik a villakocsihoz, leggyakrabban egy kampó révén (FEM I-IV besorolási osztályú villák), míg más villák tengelyes szerkezetűek.

    A villa vízszintes részét (könnyítés képpen elkeskenyedik a végén) a teher alá illesztik,
    mely rendszerint egy raklapon vagy egy csúszótalpon van. Emellett számos egyéb eszköz is elérhető, mint például papírtekercs fogó, szőnyeg fogó, kartonfogó, konténermozgató adapter, bálafogó, oldalmozgató és még számoa adapter.

    A tehervédő rácsot akkor szerelik fel, amikor a teher túlnyúlik a villakocsi tetején. Ez egy rácsszerű keret, amelyet a villakocsihoz csavaroznak, vagy odahegesztenek, hogy megakadályozzák a teher hátraesését.

    Az ellensúlyos targoncákon van egy védőtető a vezető feje felett, ami egy oszlopokkal fenntartott fém tető; melynek célja, hogy megóvja a vezetőt bármilyen lehulló tárgytól.

    A vezetőfülke, amelyben található egy ülés a kezelőnek, az irányító pedálok, a kormánykerék, karok és kapcsolók a gép irányításához,
    valamint a műszerfal, melyen a kezelő számára szolgáló kijelzők találhatóak.

    A fülke lehet nyitott vagy zárt, de behatárolja a fej fölötti védőtető.

    Az ellensúlyos gépekben a nevükhöz méltóan található ellensúly, ami tulajdonképpen egy súlyos vastömeg, melyet a gép hátuljához
    illesztenek, ez a villán lévő tehert hivatott kompenzálni. Az elektromos targoncákban maga a hatalmas ólom akkumulátor is az ellensúly részeként szolgálhat.

    Irányítás és kapacitás
    Targoncák igen sokféle változatban és teherbírással kaphatóak. Egy tipikus raktáráruházi környezetben leginkább 1-3 tonnás teherbírású targoncákat használnak, habár gyártottak és használnak több, mint 50 tonna teherbírású targoncákat is.

    Azon felül, hogy irányítja a villák emelését vagy leengedését, a kezelő meg is tudja dönteni az oszlopot, így kompenzálva, hogy a teher nehogy előre csússzon a villán fékezéskor. Az oszlopdöntés korlátozott mértékben arra is lehetőséget nyújt, hogy egyenetlen felületen
    dolgozzunk. Némely gép lehetővé teszi, hogy a kezelő a villákat és a támaszt oldalirányba mozgassa (oldalmozgatás), így lehetővé téve a teher könnyebb elhelyezését.
    Néhány gép még hidraulikus villapozicionálást is kínál, amivel a villák együtt és külön is mozgathatóak és így a kezelőnek nem kell kiszállnia
    a fülkéből, hogy kézzel állítsa be az eltérő méretű teherhez, vagy raklaphoz.

    A henger és hordófogó adaptereknek - amelyeket hordók és papírhengerek mozgatásához használnak – van egy irányító egységük a fogók kezelésére, amelyek a terhet megragadják, rendszerint ezek az adapterek is forgathatóak, így egy függőlegesen tárolt papírhenger
    betehető egy nyomdagép vízszintes adagolójába.

    Néhány helyen (így például szőnyeg áruházakban) villák helyett hosszú tüskéket használnak a nagy hengerek megemeléséhez.
    Hasonló eszközöket – csak sokkal nagyobbakat – használnak a 40 tonnás fémtekercsek felemeléséhez.
    Egy másik esetben, néhány gyártóüzemben olyan targoncákat használnak, melyek villák helyett szorító-fogó adapterrel vannak ellátva,
    amit a kezelő kinyithat és összezárhat a teher körül. Olyan termékeket mozgathatnak ezekkel a targoncákkal, mint pl. papír- és kartondobozok
    A mozdítandó terméket összeszorítják, felemelik és a rendeltetési helyére viszik.

    Korábban több mint 300 targonca márka létezett. Sok eltűnt a felvásárlások következtében, mások csődbe mentek, megint mások bezártak.